Warszawa, 03.03.2021 (ISBnews) – Helping Hand – inteligentna platforma do e-terapii osób zmagających się z uzależnieniami i zaburzeniami psychicznymi, wspierana sztuczną inteligencją – chce w II kwartale zakończyć rundę finansowania o wartości 2 mln zł, a na początku 2022 roku planuje debiut na NewConnect, poinformował ISBnews dyrektor generalny i chief digital officer (CDO) Bernard Gołko. W roku 2022 firma planuje wejście na co najmniej dwa duże rynki zagraniczne.
Helping Hand działa obecnie w formie aplikacji mobilnej (iOS i Android) oraz systemu webowego dla terapeutów. Na platformie działa już ponad 100 terapeutów (wyłącznie certyfikowani, zweryfikowani eksperci), a w sumie aplikację zainstalowało ponad 10 000 osób. Aktualnie użytkownicy Helping Hand mogą uzyskać pomoc w kilku obszarach: depresja i stany lękowe, wsparcie pracownika (wypalenie zawodowe i stres), wsparcie dziecka, zaburzenia odżywiania, problemy z alkoholem i innymi używkami.
Helping Hand jest obecny na rynku klienta detalicznego od połowy 2020 r., zaś w grudniu uruchomił ofertę kompleksowego wsparcia zdrowia psychicznego pracowników i ich rodzin.
„Widzimy duże zainteresowanie zarówno ze strony partnerów instytucjonalnych – dużych firm, jak i szeroko pojętego rynku B2C. W 2021 rokuplanujemy skupić się na rynku dużych firm oraz na platformach oferujących benefity pracownicze. Pierwsze umowy z dużymi firmami kupującymi dostęp do aplikacji dla swoich pracowników podpiszemy już na początku marca. W 2021 roku będziemy także sukcesywnie rozwijać ofertę B2C – dla użytkowników indywidualnych” – powiedział ISBnews Gołko.
W celu realizacji planów rozwojowych, spółka zamierza pozyskać środki z rynku.
„Jesteśmy otwarci zarówno na instytucjonalnych, jak i na prywatnych inwestorów. Szczególnie interesuje nas ‚smart money’, czyli inwestorzy, którzy wniosą nie tylko środki finansowe, ale także kontakty i wiedzę” – powiedział Gołko.
Dodał, że spółka rozważa też crowdfunding realizowany z wybranymi, wyspecjalizowanymi w tym obszarze partnerami/biurami maklerskimi.
„Chcemy pozyskać 2 mln zł, rundę finansowania planujemy zakończyć w II kwartale 2021 roku” – powiedział dyrektor generalny.
Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć w głównej mierze na skalowanie, czyli intensyfikację sprzedaży, szczególnie do partnerów B2B (duże firmy, korporacje) oraz rozbudowę platformy, włączając w to algorytmy i funkcjonalności oparte o sztuczną inteligencję.
„Planujemy przekształcenie w spółkę akcyjną i wejście na New Connect na początku przyszłego roku” – powiedział Gołko.
Dyrektor generalny poinformował, że aplikacja będzie rozbudowywana o nowe narzędzia autodiagnozy i autoterapii, narzędzia dla terapeutów, funkcjonalności oparte o algorytmy AI oraz programy terapeutyczne, czyli holistyczne programy wspierające zdrowie psychiczne (włączając w to dedykowane określonym firmom czy problemom programy interwencyjne).
Na platformie pojawi się także szereg nowych obszarów zdrowia psychicznego.
„Pomimo intensywnego rozwoju, Helping Hand nadal będzie się skupiała na pacjencie oraz terapeutach i optymalizacji kontaktu obydwu stron. Kluczowa będzie dla nas także dalsza rozbudowa bazy wyłącznie certyfikowanych terapeutów, zapewniających maksymalną jakość platformy i świadczonych na niej usług” – podkreślił Gołko.
Spółka ma plany sprzedaży aplikacji na innych niż polski rynkach, które będzie realizować w 2022 roku.
„Silnik platformy Helping Hand został zbudowany w oparciu o tzw. słowniki umożliwiające efektywne uruchamianie platformy na nowych rynkach lub dodawanie obsługi nowych języków. W roku 2021 skupiamy się na Polsce, która pozostaje bardzo chłonnym rynkiem. W roku 2022 planujemy natomiast wejście na przynajmniej dwa duże rynki zagraniczne” – powiedział dyrektor generalny.
Wskazał, że spółka chce skorzystać z możliwości oferowania aplikacji publicznym i prywatnym placówkom medycznym, gdyż platforma została zbudowana na elastycznym/autorskim silniku umożliwiającym ofertowanie aplikacji i całej platformy (także w modelu SAAS) dla innych graczy, tak rynku prywatnego, jak i publicznego.
„Obecnie Helping Hand prowadzi rozmowy ze szpitalami publicznymi i prywatnymi podmiotami zainteresowanymi uruchomieniem bezpiecznego i efektywnego kanału telemedycznego umożliwiającego personalizację pod daną jednostkę” – zaznaczył.