Nie ma problemu jeśli od czasu do czasu zapomnisz o witaminach – inna sprawa jeśli zapomnisz o lekach, których branie na czas jest kluczem do efektywnego procesu zdrowienia. Często zapominając wziąć leki na czas narażamy się na poważny uszczerbek na zdrowiu czasami nawet narażając życie.
Niektóre firmy z branży zdrowia upatrują, przynajmniej częściowego rozwiązania problemu w mobilnych grach. HealthPrize, Mango Health i Ayogo Health zainspirowane technikami gamifikacyjnymi postanowiły wykorzystać ten trend i nagradzać swoich Pacjentów, trzymających się godzin brania leków.HealthPrize Technologies LLC została założona w 2009 roku Jej mista to walka z nieprzestrzeganiem stosowania leaków w odpowiednim czasie. W samych Stanach Zjednoczonych oznacza to stratę na poziomie 290 miliardów dolarów. Rozwiązanie tego problemu firma upatruje działaniu na czterech płaszczyznach:
- edukacja (np. codzienne porady, tygodniowe testy ),
- grywalizacja ( np. plakietki, liderów ),
- komunikaty (np. codziennie leki przypomnienia, powiadomienia aktywności ) oraz
- nagrody (np. punkty czy kupony).
Ostatnio, HealthPrize rozpoczęła współpracę z West Pharmaceuticals Services Inc. , producentem urządzeń do iniekcji leków. W wyniku tej współpracy firmy zaoferują urządzenie pozwalające smartphonowi pacjenta wiedzieć kiedy przyjęto leki. Dane zarejestrowane będą dzięki platformie HealthPrize , który będzie nagradzać pacjentów trzymających się harmonogramu brania leków.
HealthPrize poinformowała również o podpisaniu umowy o partnerstwie z Connexions Layalty Umowa umożliwi firmom farmaceutycznym korzystania korzystanie z większej ilości sposobów wynagradzania i motywowania pacjentów do utrzymania harmonogramów leków
Mango Zdrowie to kolejna firma walcząca ww problemem, inspirująca się grywalizacją. Firma czerpie bezpośrednią inspirację z gier na komórki – to widać już po ich logotypie – nie jest to zbieg okoliczności, współzałożyciel i dyrektor generalny , Jason Oberfest , ma doświadczenie w branży gier mobilnych.
Gdy Pacjenci używają Mango Health App zbierając punkty, które mozna zmieniać na nagrody lub wykorzystać w celach dobrocznnych. Aplikacja Mango pozwala także na porównywanie swoich zachowań, względem brania leków w innymi osobami z sieci.
Oberfest mówi, że statystycznym użytkownikiem aplikacji Mango Health jest kobieta w wieku około 50 lat. -demograficzne to bardzo podobny target jak w przypadku branży gier mobilnych.
Ayogo Health to kolejna firma, wykorzystując siłę gier mobilnych w celu zachęcenia do poprawnego zażywania leków. Ich gra Monster Manor pomaga rodzinom dzieci z cukrzycą typu 1 trzymać się harmonogramu mierzenia i zapisywania pozomi cukru we krwi (indeks glikemiczny).
Zobacz film:
Źródło: www.digitaltrends.com